الأربعاء 29 مايو 2024 مـ 06:37 مـ 21 ذو القعدة 1445 هـ
مصر 24
رئيس مجلس الإدارةكمال أبو زيدرئيس التحريرمحمد الجباليالمشرف العامأبو الحجاج العماري

نص التحقيقات في اتهام البلوجر نادين طارق بالفسق والفجور

متهمة ـ أرشيفية
متهمة ـ أرشيفية

قررت جهات التحقيق بالجيزة تجديد حبس البلوجر نادين طارق 15 يومًا على ذمة التحقيقات، بتهمة ممارسة الفسق والفجور، ونشر فيديوهات مخلة وقول إيحاءات منافية للآداب العامة.

ننشر التحقيقات في اتهام البلوجر نادين طارق بالفسق والفجور

نص أقوال البلوجر نادين طارق بعد إلقاء القبض عليها من قبل الأجهزة الأمنية، والتي أثارت الجدل عبر تطبيق تيك توك، وجاءت أقوالها كالآتي: بسؤالها عما هو منسوب إليها من أنها متهمة بإنشاء وإدارة واستخدام حساب خاص على شبكة معلوماتية يهدف إلى ارتكاب أو تسهيل ارتكاب جريمة معاقب عليها قانونًا، وذلك على النحو المبين بالأوراق، قالت: محصلش.

وتحدثت البلوجر نادين طارق عن ظروف ضبطها وإحضارها، قائلة: اللي حصل إني كنت نازل من البيت بتاعي وأول ما خرجت من الشقة لقيت فيه ظباط راحوا مسکوني وفضلت أصوّت علشان أنا مكنتش أعرف هما مين وبعد ما عرفت إنهم ظباط دخلتهم الشقة عندي وفتشوها وملقوش فيها أي حاجة، وبعدين خدوني رکبوني عربية ميكروباص وطلعوا بيا على قسم الهرم، وفضلت هناك لحد ما اتعرضت على النيابة النهاردة وهو ده كل اللي حصل.

قضية البلوجر نادين طارق

وأضافت البلوجر نادين طارق بالتحقيقات: الكلام ده حصل بتاريخ 23 /4/ 2024 حوالي الساعة 2:00 مساء بحدائق الأهرام، الهرم بمحافظة الجيزة، وأنا كنت رايحة الشغل، ولقيت ظباط ألقوا القبض عليا بس معرفهمش، مشيرة إلى أنهم فتشوا المنزل الخاص بها.