الجمعة 3 مايو 2024 مـ 02:09 مـ 24 شوال 1445 هـ
مصر 24
رئيس مجلس الإدارةكمال أبو زيدرئيس التحريرمحمد الجباليالمشرف العامأبو الحجاج العماري

ميرهان حسين: فكرت في الاعتزال لأني اتظلمت في الوسط الفني

ميرهان حسين
ميرهان حسين

ميرهان حسين: فكرت في الاعتزال لأني مش اتظلمت في الوسط الفني.. ميرهان حسين: فكرت في الاعتزال لأني مش اتظلمت في الوسط الفني.. ميرهان حسين، كشفت الفنانة ميرهان حسين، عبر حسابها الشخصي على موقع الصور الشهير "انستجرام" عن تفكيرها في اعتزال الفن خلال الفترة الماضية.

ميرهان حسين

ونشرت ميرهان حسين مقطع فيديو يظهر تقرير عنها أعده برنامج الإعلامية إسعاد يونس قائلة: "أول مرة أقولها أنا فعلا فكرت كتير جدًا اعتزل العمل في الفن، لأني كنت شايفة إني مش متقدرة واتظلمت كتير في هذا الوسط الذي لا يمنح النجومية حسب الموهبة لأ للأسف بيخضع كتير للعلاقات الشخصية، وبيفرض ناس لا تستحق ويعطي فرصا كبيرة لناس تكاد تكون معدومة الموهبة".

ميرهان حسين: عانيت كتير

وأضافت: "انا عانيت كتير من إحساسي اني استحق فرص أكبر وأكثر تنوعًا في الوقت اللي كان بيتم اختيار شخصيات لأداء أدوار عظيمة لا تشبههم شكلًا ولا مضمونًا لمجرد صداقة فلانة بفلان.. مع احترامي التام لأي جنسية وأي فنان أو فنانة عندهم موهبة ولايقين في الأدوار اللي بيقدموها وبيعملوا المجهود اللازم لأن التمثيل ده مش مجرد وقوف أمام كاميرا لأ ده عمل شاق من التخيل والمذاكرة والتقمص والتحمل والصبر وكل ده على أمل التقدير".

View this post on Instagram

A post shared by Mirhan Hussein ميرهان حسين (@mirhanhusseinmima)

وتابعت: "أنا ماكنتش عايزة غير تقدير واعطائي فرص اقدر اعرض فيها ادواتي كممثلة ومغنية وقادرة على تقديم اعمال استعراضية وده اللي كان اساس اختياري في برنامج ستار اكاديمي في لبنان وايمانهم الشديد اني املك العديد من المواهب اللي تؤهلني للتقدم في صفوف النجومية خاصة في بلدي مصر".

برنامج صاحبة السعادة

واختتمت برسالة للإعلامية إسعاد يونس وبرنامجها: "حقيقي انا مش عارفة اقول ايه على كلامك عني.. كلامك عني ورأيك فيا شهادة عظيمة جدًا في حقي لأنه مش أي رأي ده رأي واحدة من القليلات الفنانات العظيمات الرائدات كممثلة كوميديانة ومنتجة كبيرة ذات خبرة طويلة وكبيرة في تمييز الموهبة والأعمال الناجحة شكرًا من قلبي يا صاحبة السعادة على استقبالك الجميل ليا وكل كلمة قولتيها عني هي تقدير وتكريم عظيم ليا افتخر بيه شكرًا ليكي ولفريق اعداد برنامجك الجميل".