الخميس 28 مارس 2024 مـ 07:45 مـ 18 رمضان 1445 هـ
مصر 24
رئيس مجلس الإدارةكمال أبو زيدرئيس التحريرمحمد الجباليالمشرف العامأبو الحجاج العماري

أخدت روحي معاك.. وفاة شقيق الإعلامية اللبنانية فاتن موسى

فاتن موسى وشقيقها
فاتن موسى وشقيقها

أعلنت الإعلامية اللبنانية فاتن موسى وفاة شقيقها الذي يدعى علي، معربةً عن حزنها الشديد لرحيله عن دنيانا، مشيرةً إلى أنها لم تستطع أن تكون بجانبه في أيامها الأخيرة.

ونشرت فاتن موسى صورة شقيقها ووالدتها، عبر حسابها على انستجرام، معلقةً: علي حبيبي وحبيب روحي كده ودّعت ماما بالمطار.. على أمل ترجع ودايما كنت تضحكها وتوعدها إنك مش هتطول.. طول الوقت كنت مبحبش أشوف الصورة دي لأن فيها دمعة أمي على فراقك.. كسرتلها ضهرها اليوم يا علي وكسرت ضهر بابا ومنى وزينة وضهري.. والله أنا كنت بقوى بيك وبماما على مصايبي واتخطى كل حزن طول ما أنتو بخير.. والله ما كنت عايزة حاجة من الدنيا إلا إنكم تكونوا بخير وقدامي وجمبي وحواليا.. وتحملت كل شيء وأي شيء بس عشانكم ومعكم طالما شادة ضهري بيكم وطالما أنتو بخير.

وأضافت فاتن موسى: وبقيت كويسة عشان ماما تبقى كويسة وشادة حالها وبتضحك.. قد إيه حملنا هموم وقد إيه قلبها حمل همنا.. وما صدقت صحتها اتحسنت وصحة بابا.. لحد ما انفجعوا بخبرك يا حبيب روحي.. أنا عايشة وأنت بآخر الدنيا لحالك.. الله يعوضك بالجنة عن كل الوجع والاغتراب والوحشة والكفاح والصبر اللي شوفتهم بالدنيا يا علي يا حبيبي.. أنت شهيد بإذن الله عنده بنحتسبك شهيد.. موت بحالك وحيد غريب مظلوم بتناضل من أجل لقمة العيش.. وكان بقلبك إيمان كبير.. وثقة ويفين إنه ربنا هيعوض تعبك وتحقق أحلامك وأحلام بنتك وترضي أمك وأبوك.. أنت بإيدين رب الكون رب العالمين الرحمن الرحيم أرحم مني ومنك عليك يا أخويا.

وتابعت فاتن موسى: الله يكرم روحك بالجنة ونعيمها يا علي يا عمري يا شهيد يا حبيبي ويعوضك فيها عن كل وسخ الدنيا الفانية.. وتكون مبسوط ومرتاح ومتطمن يا أخويا.. سامحني اتأخرت عليك ما قدرت أكون جمبك ولا أودعك.. عارفه قد إيه كنت بتحبني وتقويني وتنصحني وتدعيلي.. ما نسيت ولا كلمة قولتهالي يا أخويا.. حسبي الله ونعم الوكيل.. والله يجعل الجنة والفردوس الأعلى مثواك يا حبيبي قلبي ويربط على قلبنا ويصبرنا على فراقك يا روحي.. أخدت روحي معاك يا علي.. إنا لله وإنا إليه راجعون.. أرجوكم الدعاء لأخي بالرحمة والجنة ونعيمها.

 

كما قدمت الفنانة حلا شيحة واجب العزاء، وكتبت لها تعليق على المنشور، قائلةً: البقاء لله يا فاتن يارب يصبر لماما وللبابا وليكي ويجعله مثواه الفردوس الأعلى.